Eurekakids avser att utöka i Sverige med hjälp av franchisetagare. Företaget startade småskaligt för tio år sedan och har vuxit snabbt.
Målet var att hjälpa föräldrar att förmedla moraliska värden till sina barn genom lek och pedagogiska leksaker som hjälper dem under barnets uppväxt och som bidrar till att förbättra barnets utveckling.
Efterfrågan på Eurekakids leksaker växer dag för dag. Kvallitet prioriteras och man uppmuntrar barnen att ”lära och utvecklas genom lek”. Eurekakids tillfredsställer föräldrars allt vanligare krav på pedagogiska leksaker.
För tillfället finns närmare 150 butiker runt om i Europa. De två första skandinaviska butikerna öppnades under 2012. Intåget i Sverige har rönt väldigt positiv uppmärksamhet.
– Intresset är enormt, produkterna är annorlunda och kunderna jättenöjda. I princip alla kunder som kommer in i de befintliga butikerna påpekar hur bra konceptet är och vad bra det är att vi öppnat något annorlunda, säger Camilla Nordlund på Eurekakids Skandinavien.