Franchisföretaget Itrim lanserar en ny höstkampanj där mman valt att fokusera på långsiktig viktminskning. Itrim-kunderna Malin Reuterswärd och Fredrik Nyström var med i Itrims reklamfilmer redan för ett år sedan och berättade om sin viktminskning. I höstens kampanj följer Itrim upp hur det gått två år efter.
Fakta
Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är ett svenskt företag som hjälper människor att gå ner i vikt. Viktminskningsprogrammet baseras på ledande internationell forskning och utvecklas kontinuerligt i takt med att ny kunskap genereras.
Itrim handlar om långsiktig viktminskning och detta vill man illustrera i höstens kampanj. Filmerna visas i TV4 v33 och v34 och annonser syns i dagstidningar under hela hösten.
- Malin och Fredrik var med i vår "vägskälskampanj" våren 2011 och berättade om sin viktresa på Itrim. När vi nu vill lyfta fram långsiktigheten i Itrim-programmet har vi valt att spela in nya filmer med dem. Båda två har nu behållit sin viktminskning i över två år, säger Jesper Tengblad, marknadschef på Itrim.
Även i sin egen tidning väljer Itrim att lyfta fram kunder som genomförde sin viktminskning för flera år sedan och som berättar hur de mår idag. Där möter du bland annat Matilda, 20 år, som gick ner 20 kilo med Itrim för två år sedan och som idag gått ner ytterligare några kilon och lever ett aktivt liv. Även Jordi Almeida, som gick ner 20 kilo i vikt för två år sedan, berättar i Itrim-tidningen hur det har förändrat hans liv på många plan. (läs Itrim-tidningen här)
- Många som är överviktiga har gått ner i vikt flera gånger med olika metoder, men sedan gått upp igen. Det är bland annat dessa människor vi vänder oss till i kampanjen. De som har tröttnat på att banta och vill gå ner i vikt en gång för alla, säger Jesper Tengblad.